HelloSkin-COSRX termékek-amit tapasztaltam a kémiai hámlasztással kapcsolatban•

Sziasztok, köszöntelek a blogomon. A mai bejegyzésben szeretnék egy kicsit a kémiai hámlasztásra kitérni, azon belül is a COSRX koreai termékekkel elért hatásaira.

 Mielőtt belekezdenék majd a termékek jellemzésébe, szeretném kicsit tisztába tenni nagy vonalakban a hámlasztással kapcsolatos savak fogalmát, hogyha esetleg valaki nem ismerné őket annyira. 

Három különböző savat használnak kémiai hámlasztók esetében, ezek az AHA (Alpha Hydroxy Acid-glikolsav) a BHA (Betha Hydroxy Acid-szalicilsav) és a PHA (Polyhydroxy Acid). Ezek közül most az első kettővel szeretnék foglalkozni, ugyanis a bejegyzésben szereplő kémiai hámlasztók AHA és BHA savakat tartalmaznak. Legnagyobb ismérvük, hogy sokkal kíméletesebbek mint a fizikai hámlasztók, mint pl. a bőrradírok, amik durva szemcséikkel könnyedén felsérthetik a bőr érzékeny felületét. Tulajdonképpen a bőr természetes megújulási folyamataihoz járulnak hozzá ezek a készítmények. 
Ami még kiemelkedő, hogy ezen folyamatok során a bőr sokkal élettel telibbé válik, kevésbé lesz hajlamos a pattanásokra és bőrproblémákra, valamint a természetes kollagén termelődést is serkentik.


Ez eddig szuperül hangzik, ugye? Viszont fontos tudni, hogy a különféle savak közt is vannak mérvadó különbségek, ezt most szépen sorban szeretném levezetni, hogy sokkal érthetőbb is legyen majd a továbbiakban a bejegyzés folytatása.

AHA: kiemelkedő szerepet tölt be az öregedés csökkentésében, a ráncok halványításában és megelőzésében, valamint pigmentációs elváltozásokra is remek lehet. A bőrfelszín legkülső rétegéről távolítja el az elhalt hámsejteket. Akár pattanás utáni foltokra is megoldást nyújthat. Minden bőrtípusra alkalmazható, de mondjuk rosaceás bőrrel nem túl célszerű ismerkedni vele. Magas nedvességmegtartó tulajdonsággal bír.

BHA: leginkább az eltömődött pórusok miatt kialakult bőrproblémákra jó (mitesszerek, pattanások, tág pórusok) Leginkább a bőr mélyebb rétegeiben képes kifejteni hatását, segíti a pórusok kitisztítását és megakadályozza azok újbóli eltömődését. Összehúzza a tág pórusokat. Gyulladáscsökkentő hatású. Itt kifejezetten a rosaceás bőrűek is elégedettek lehetnek, ugyanis csökkenti a kipirosodást és kiegyenlíti a bőrfelszínt.


Ezek mellett mindig figyeljük meg a savak %-os tartalmát, és az összetevő listát is. Valamint egyeztessük össze más termékek INCI-jével, pl. más C-vitamin tartalmú készítménnyel nem érdemes egyszerre használni, mert túl sok lehet a bőrnek és irritációhoz is vezethet. Én 1 héten 2 alkalommal AHA-t használtam (egyidejűleg kerültem más hámlasztó márka termékét illetve a C-vitaminos kozmetikumaimat), másik héten szintén 2 alkalommal pedig BHA-t. (semmi C-vitamin, és másik hámlasztó) Kiemelten fontosnak tartom megemlíteni (nem csak hámlasztás esetén) használjatok fényvédőt mindennap! Ajánlott minimum SPF 30-as faktorszámú készítmény, én ezek mellett a savas hámlasztók mellett SPF50++++ fényvédőt használok!

A termékekről is szeretnék pár szót ejteni, hiszen fontos, hogy ezek a hámlasztók Korea egyik legkedveltebb márkájának a termékei, a COSRX-é. Magas minőségű hatóanyagok jellemzik a termékeiket, természetes összetevőkkel dolgoznak, az INCI-k rövidek és egyszerűek, nem tartalmaznak felesleges mesterséges adalékanyagokat. Természetesen a COSRX sem tesztel állatokon! 

-a márka termékei a HelloSkin  oldalról érkeztek hozzám, ahol más minőségi, neves, elismert koreai (és 3 magyar márka) kozmetikumot is találtok széles választékban. Zsófi, a bolt tulajdonosa csak és kizárólag eredeti termékeket forgalmaz. 20 éve kozmetikus, tehát ért is ahhoz amit csinál. Weboldala remekül átlátható, ár-érték arányban kiváló, márka és bőrprobléma alapján is nézhetünk szét rajta.-

COSRX-BHA Blachead Power Liquid-100ml

Ezzel a termékkel indítottam az egész projektet, és hatalmas bizakodással vágtam bele a nagy hámlasztásba. Heti 2 alkalommal használtam. Azt tudni kell, hogy kb fél éve nem használtam kémiai hámlasztót. Szóval mondhatni volt min munkálkodni az elmúlt 1.5 hónapban. Maga a termék külső csomagolásra eléggé letisztult, de ez nem is baj, nekem így is nagyon tetszik. A lényeg az belül van, ezt be is bizonyította. Felváltva használtam az AHA 7-el, szóval ezeket a tapasztalatokat egyben fogom átadni a két termék bemutatása közben.


Természetes szalicilsavat (4%-os) tartalmaz, mely alaposan tisztít, kíméletesen szabadít meg az elhalt hámsejtektől és egységes bőrképet ad végezetül. Tág és eltömődött pórusokra, pattanásokra kimondottan javasolt. Segít visszaszorítani a túlzott faggyútermelést és ezáltal normalizálja a bőrt, mindezt niacinamide tartalmának köszönhetően. 


Ezzel a pumpás adagoló fejjel könnyedén kinyomhatunk annyi terméket a flakonból amennyi szükséges. Én kezdetben vattakorongra nyomtam kb. 3 pumpányit amivel áttörölgettem az arcom (maradék szennyeződéseket is szépen levitte, ezt a fehér korongon láttam) de idővel ráébredtem, hogy jobban járok ha a tenyerembe pumpálom és szépen beütögetem a bőrömbe ezt a mennyiséget. (kb. 2-3 pumpa) Illata egyáltalán nincs (illatmentes), színe teljesen áttetsző (színezékmentes), állaga pedig sűrűbb mint a víz, de mégis folyós. Szóval nem egy nehéz dolog. Felvitel közben enyhén zsírozó érzést kelt, viszont magát a bőrt nem teszi azzá és szépen kezd el beszívódni. 2 percen belül biztos. Nem éreztem irritációt vagy bármilyen kellemetlen érzést (alkoholmentes), és a felszívódás után a pici ragacsos érzés is eltűnik.


Érezhetően puhít! Azt már pár hét elteltével észre is vettem hogy szebb a bőrképem, ragyogóbb a bőr felszíne, de azért valljuk be van ami elcsúfítja a bőröm, ezek pedig a pattanások utáni foltok, és maga a pattanás. Ezeken ügyködtem az elmúlt időszakban. Ezekre több időt kellett szánnom, de megérte!

-folytatás az AHA 7-nél-

Állatokon nem tesztelték! Nem tartalmaz parabént, mesterséges színezéket és illatanyagokat.

COSRX-AHA 7 Whitehead Power Liquid-100ml

Ez a 7% glikolsavat tartalmazó hámlasztó folyadék, segít egységesíteni a bőrtónust, harcol a foltokkal, ragyogó és tiszta bőrfelszínt eredményez. 
Ez a termék számomra sokban eltér az előzőtől.  Igazából ami ugyanaz bennük, az a külső csomagolásra jellemző minimalista design, az állaga és a folyadék színe (színezékmentes). Illata itt már picivel erősebb, kissé szúrós "szagú" (hozzáadott illatanyagmentes) és ez a hatásában is megmutatkozik. Ugyanúgy pumpás adagolóval tudjuk kinyerni a terméket a flakonból. Először vattakoronggal próbálkoztam és 3-4 nyomásnyit vittem fel, amivel áttöröltem az arcom. Talán picit sok volt elsőre és egyből csípni kezdte az arcomat (alkoholmentes). Majd mikor már felszáradt a pirosság is szembe tűnő volt. De idővel ráéreztem, hogyan is használjam úgy hogy nekem jó legyen. Összesen 2 pumpányi mennyiséget nyomtam a tenyerembe majd enyhe paskoló mozdulatokkal bele dolgoztam az arcbőrömbe. 


Így azért már másabb volt, enyhébben csíp ebben az esetben és a pirosság sem olyan szinten mutatkozik meg mint előtte. Azt hozzá kell tennem, hogy a sebes pattanást egy nagyon picit irritálta de egyébként nem tett vele rosszat, pár perc elteltével már nem is éreztem. Talán eggyel gyorsabban is szívódik be mint a BHA. A terméket ugye felváltva a BHA Blackhead-el használtam 1.5 hónapon keresztül. Eleinte nem sok változást tapasztaltam (bizony kell egy kis idő a bőrnek mire "észhez kap", mire látványossá is válik a változás ami egész idő alatt igazából folyt) majd szinte ahogy az 1 hónap letelt, elkezdtem észre venni hogy a szám alatti hormonális pattanásom utáni piros folt napról-napra halványodik. Nem hittem a szememnek. Én cukorbetegként nagyon nehezen küzdök meg ezekkel a "maradványokkal" ugyanis nagyon csúnyán szoktak gyógyulni a sebeim.


Másik pozitív tapasztalatom, hogy az orrom hegyén található kis fekete mitesszerek is látványosabban tisztábbak lettek, és a pórusaim minimálisan kezdenek összébb húzódni, de úgy tapasztalom, hogy ehhez kicsit több időre van szükség. Viszont jó úton halad a dolog, és ez nagy szó. Pattanásom pedig azóta csak 1 db volt, mégpedig egy hatalmas hormonális gülü formájában a szemöldököm felett. Na hát azzal megküzdöttem, de határozottan érzem, hogy jót tett neki a hámlasztás! Most azon dolgozom hogy hegesedés után eltüntessem a pirosságot ami keletkezik majd a seb végett.
Egyébként kimondottan élvezem, hogy mostanában nem nagyon kell aggódnom, hogy átfényesedik az alapozóm. Persze azért nem bízom a véletlenre ezt sem, mattító krémet is szoktam használni sminkalapnak.

-írjátok majd meg nekem üzenetben ha szeretnétek majd update sztorit kb. olyan 1 hónap elteltével-

Vegán és állatkísérlet mentes! 

-Összességében tehát látható eredményeket produkál a két termék együttes használata, amivel kimondottan elégedett vagyok, még abban az esetben is hogy kell azért idő hozzá. Ha Ti is hasonló bőrproblémákkal küzdötök, nagyon ajánlom figyelmetekbe ezt a párost vagy esetleg nézzetek szét a HelloSkin oldalán további termékek után, ahogy említettem 3 magyar márkával is találkozhattok. Köszönöm szépen Zsófi a lehetőséget, és hogy kipróbálhattam ezeket a termékeket.♥-

Elérhetőségek:




Köszönöm a figyelmeteket, remélem tetszett ez a bejegyzés és kaptatok némi infót hámlasztás téren. Találkozunk a következő bejegyzésben. :)
Béke és szeretet! B.
A termékeket a HelloSkin biztosította!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szabd át-Missguided•

Avon ünnepi újdonságok•

"Fekete csütörtök" farmerrel•