Semmit ne dobj ki•


Semmit ne dobj ki! Soha!

Rengeteg ruhád van amitől szabadulnál? Meguntad? Esetleg már nem tetszenek? Akkor mutatok pár alternatívát arra, miként újíthatsz a megunt darabokon, és adok pár tippet is arra, ha úgy döntenél mégis meg szeretnél válni a ruháidtól. :) Elsősorban legyél kreatív! Nem csak remek időtöltés, de fejlesztő jelleggel is bír, azaz jó hatással van rád.

Pár egyszerű átalakítással egy teljesen új ruhadarabot alkothatsz magadnak. Mutatom a legutóbbi munkálataimat.

1. Pliszírozott Zara nadrág
Ez a nadrág kb 1-szer volt rajtam mióta megvettem és megvan. Az anyaga és a színe nagyon tetszett mindig is, viszont úgy éreztem benne magam mint aki pizsiben jár-kel :D Ezért úgy döntöttem szoknyát készítek belőle. Fogtam a két szárát félbe vágtam, és a két megegyező oldalt egyszerűen összevarrtam. Lett ugyan egy kis anyagfelesleg, de azt se dobd ki, mert ezeket a megmaradt anyagokat is fel lehet használni. Készíthetsz belőlük fodor hajgumikat, vagy varrhatsz belőle masnit amit aztán arra használsz amire csak szeretnél. Hajcsatra ragasztva vagy kitűzőként is remekül megállja a helyét. Vagy pénztárcára dísznek, tényleg csak a képzelőerődön múlik mire használod fel.
Egyébként nekem van erre a célra külön egy tasakom amibe a megmaradt anyagdarabokat gyűjtöm évek óta, és rengetegszer áldottam már az eszemet ezért az ötletért. De nemcsak az anyagokat gyűjtöm, hanem a kis kapcsokat, láncszemeket, gyöngyöket, gombokat minden apróságot ami a kreatívkodáshoz szükséges.

Az eredmény: 

2. A pánt nélküli táska
Ezt a táskát tegnap vettem a Hádában, gondolom azért is volt még ott mert nincs pántja. Nekem így is megtetszett, viszont már elkezdtem agyalni, hogy otthon tuti nézek neki valami megoldást, de egyébként meg pánt nélkül is simán elhordanám. Amúgy egy Head Over Heels tatyó. Rákerestem a neten és találtam az "eredeti" kinézetéről egy képet. 
Láncos pántja van, és nem túl hosszú. Szuper! Nekem itthon van egy láncdarabom amit az egyik nyakláncomról műtöttem le (kétsoros nyaklánc volt) így az egyik lánc a varrós dobozomban várta ezt az alkalmat. :) Látjátok, tényleg jó döntés volt eltenni a láncot, mert így most fel tudtam használni ehhez a táskához.

Az eredmény:

4. Túl nagy nadrág-de a mintája jó!

A tyúklábminta mindig is trendi volt, úgy érzem ez sem mostanában fog kimenni a divatból. Viszont kissé nagyra sikeredett olyannyira hogy 44-es méret. Próbáltam övvel hordani, aztán szűkítettem a derekán, de végül csak tologattam jobbra-balra a szekrényben. Na mondom akkor csinálok belőle egy Carmen-felsőt.  
Félbe hajtottam, és a feneke csücskét szépen félkör ívben levágtam. 
Az eredmény:

Még számos módja van annak, hogy átalakíts ruhákat. Én biztosan ezt fogom tenni a jövőben is.

Viszont ha Te úgy döntesz most mégis szabadulnál a ruháktól, itt van pár tipp hogyan érdemes okosan tovább adni rajtuk:
♥Adományozd el. Nagyon sok szervezet van ahová beadhatod a rászorulóknak a megunt/kinőtt ruháidat. Pl. ilyen a Máltai szeretetszolgálat, Ökumenikus Segélyszervezet, és még sorolhatnám. Minden szervezet rendelkezik saját weboldallal, de a Facebookon is rájuk lehet találni. Esetleg meg lehet próbálni a helyi templomokban is, biztosan szívesen segítenek vagy vezényelnek a megfelelő helyre.
♥Ruhagyűjtő konténerek. A mi városunkban elég sok helyen van kihelyezve ruha konténer. A nagy vasdobozokba lehet beönteni a használt ruhákat, és aztán kerül ahova kerül. Ezt azért írom, mert sajnos többször láttam, hogy ezek a konténerek ki vannak rámolva, fel van feszítve az ajtaja. Így lehet viszont látod a megunt felsődet a piaci asszonyka portékái között.
♥El is adhatod. Ha esetleg nem szívesen adnád ingyen az adott darabot, mert mondjuk elég drágán vetted és igenis hogy szép állapotban van, akkor megpróbálkozhatsz az eladásával is. Pl. Facebookon rengeteg ilyen eladós csoportba be tudsz lépni, ahol nem csak eladni lehet, de akár csere-berélgetni is. Adóznod sem kell utána, teljesen tisztán kereshetsz egy kis pluszt így. Vagy vannak még más platformok is ahol legálisan tudsz kereskedni. Ilyen a Vatera.hu vagy a Jófogás. De ne feledd. Mindig reális áron próbálj megválni a daraboktól. Ne várd el, hogy az eredeti árát vissza fogod kapni érte.
♥Ajándékozd el. Gondolj a családra vagy barátokra. Lehet a tesód már rég vágyott arra a felsőre vagy nadrágra? Add neki. Vagy a barátnőd már rég kiszemelte azt a táskát? Lepd meg vele. Te megválsz amitől szeretnél, másnak pedig örömöt okozol és jót teszel. 

Remélem tetszett a bejegyzés és hasznosnak találtad. Esetleg ha van ötleted mivel lehetne még kiegészíteni a bejegyzést, akkor írd meg nekem e-mailben (kaley13@freemail.hu) vagy itt az oldalon, vagy Instagram-on is várom a javaslatokat. (wear_cupcake)
Béke és szeretet! B.
   

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szabd át-Missguided•

Avon ünnepi újdonságok•

"Fekete csütörtök" farmerrel•