Mi is az a divat...?•


Ez a bejegyzés régóta érik bennem, ezért úgy döntöttem végre kiírom magamból!

Rengeteg impulzus ér engem és gondolom Titeket is a közösségi média által. Szép emberek, csinos, divatos emberek, jó és divatos ruhákat viselő emberek. Egy bizonyos képet alkotva magukról, a világról amit képviselnek, a holmikról amiket reklámoznak, hordanak.

Azon gondolkodtam az utóbbi időszakban, hogy ez valóban a valóságot tükrözi? Vagy csak egy jól kitalált reklámfogás? Mind azt hirdeti, hogy a legújabb kell, a legszebb kell, a legdrágább kell. (tisztelet a kivételnek!)  Azt látom napi szinten, hogy csak akkor lehetsz divatos és menő, kifinomult és elegáns, stílusos és ízléses, ha behódolsz a legújabb divatnak, trendeknek.


Az igazi stílus "odabent" kezdődik.
Lehet egy halom márkás, új, divatos ruhád kiegészítőd. Hiába, ha az adott darabokat nem tudod jól kombinálni, nem tudod viselni. Igazából ezen lenne inkább a hangsúly, hogy tudd viselni! Mert ha nem érzed igazán magadénak, ha nem passzol a személyiségedhez, semmit sem fog érni az a ruha, mert Te nem fogod tudni életre kelteni. Ez lenne a lényege az egésznek, hogy vidd bele az öltözködésedbe a Te saját egyedi ízlésvilágodat, stílusodat. Továbbá ha ez kialakult benned, szerintem egyáltalán nem fontos drága holmikra költened. (ha ez igényed akkor persze természetesen megértem és tiszteletben tartom)
Ha keresed magad egy ruhában, kiegészítőben, mindig tedd fel magadnak a következő kérdéseket:
• fogom hordani?
•jellemző rám?
•bele tudom építeni a sajátos stílusjegyeimet?
•megéri rááldozni a pénzt?
Ha ezek mindegyikével egyet tudsz érteni akár az adott pillanatban, akár 10 perc hezitálás után, akkor bizony megtaláltad magad abban a ruhában/kiegészítőben.
Ha viszont mégis kételkednél abban, hogy Neked való-e az amivel szemezel, teljesen felesleges lesz elhoznod, és később lehet megbánod, hogy megvetted!

Csak azért mert valami jól néz ki és divatos, nem feltétlenül jelenti azt, hogy igazán Téged jelképez, hogy jól fogod érezni benne magad, hogy tudod is majd viselni.
Sok esetben tehát, először meg kell tanulnod, hogy mi is áll Neked legjobban, hogy mi passzol a személyiségedhez és a stílusodhoz, hogy milyen színek állnak hozzád közel, és hogy milyen kiegészítők határoznak meg Téged. Ez egy hosszú tanulási folyamat, mert mindent tapasztalat útján fogsz megismerni. Ahogyan saját magadat is az évek múlásával ismered ki igazán.Ha szeretnéd mindezt megtanulni, kikísérletezni, magad is megteheted. (nem biztos, hogy ezért stílus tanácsadóhoz kell bejelentkezned, de ha ezt érzed célravezetőnek teljes mértékben támogatom, hisz egy jó szakember sok mindenre rá tud ébreszteni, sok mindenre rá tud világítani, és sok hasznos infóval és tanáccsal is ellát) 
Te magad is meg tudsz azért állapítani dolgokat a saját stílusoddal kapcsolatban:
•nézd végig az eddig leggyakrabban viselt ruháidat, nézd meg a színeket, szabásokat, mintákat, anyagokat. 
•figyelj arra, miként szoktál ruhát választani
•tartsd szem előtt milyen stílusjegyekhez vonzódsz pl.: romantikus, rockos, letisztult stb.
•figyeld meg mennyire vagy energikus és milyen fontos számodra a kényelem


A divathóbortok jönnek-mennek, de a stílus az marad!!

Egyébként én még a stílusos embereknek szoktam tulajdonítani egy bizonyos kisugárzást is. Észre vehető egy bizonyos energia "aura" ami körbe lengi ezeket az embereket. Nekik végül is tök mindegy hogy mit vesznek fel, mert a környezete így is-úgy is divatosnak fogja titulálni. Ez talán a személyiségnek köszönhető, amiért igenis dolgozni kell lelkileg és mentálisan is.
Szóval számomra nem elég egy szép divatos ruha amit felvesz valaki, az is fontos, hogy ki veszi fel, hogyan teszi magáévá, hogyan alakítja ki a saját ízlés világához, és tudja-e viselni az adott darabot. Van-e ember a ruha mögött? ugye.


Nekem ezért is sok esetben hiteltelenek egyes kampányok a média felületeken. Mikor egy cég fel kér egy híresebb személyt, hogy legyen a reklámarca, kap egy a cég által kiválasztott ruhát, cipőt, kiegészítőt, akkor kérdem én, hol ebben a személyiség, hol ebben az egyediség, hol ebben a hitelesség?
Azt viszont teljesen rendben találom mikor a felkért ember választhat a meglévő kínálatból. Na akkor az az ember bele fogja vinni saját magát a kiválasztás során, és ettől lesz egyedi majd az amit alkot, amit reklámnak fog hívni.
Hogy a személyes tapasztalataimat is elmeséljem, én a túrkálóban találtam meg önmagam még évekkel ezelőtt. Sokat változott az ízlésem, a stílusom, ami rendjén is van szerintem. De azt mindig figyelembe tartottam, hogy az adott korszakomban mik határoznak meg engem. Soha nem erőltettem magamra olyan darabokat amik nem illenek a személyiségemhez. Sok olyan turikincsre leltem már amikben felfedeztem a valódi énemet. A legjobb ebben az egészben, hogy mind egyedi darab, nem került egy fél vagyonba és mégis divatos a magam módján, mert tudom hogyan viseljem úgy hogy divatos legyen, hogy stílusos legyen. Ezért is vágtam bele az Instagram fiókomba, hogy Titeket is inspiráljalak, hogy igen is túrkálból is lehet csinosan öltözködni!
Ennek ellenére nekem is vannak új ruháim/kiegészítőim, de azok csak is azért mert kellenek és mert jól esik néha napján beújítani valami trendi és nekem tetsző darabot.


Szóval semmivel sem leszel kevesebb ha nem az adott trendeket követed. Ha a saját stílusodat követed, ha turkálóban vásárolsz, vagy új ruhákat veszel. Mind azon múlik hogy Te mit tudsz kihozni belőlük, hogy hogyan formálod a magad hasznára. Azt se feledd, hogy ne legyenek benned kétségek mikor egy szettet megalkotsz, mert ha azt érzed, hogy valamiben nem érzed magad jól, hogy valami nem illik a képbe, ha valami kényelmetlen és bajos, akkor bizony az a darab nem Te vagy!
Ennek ismeretében, és a fentebb említett dolgokban ha hiszel és figyelsz a saját ösztönös jeleidre, igen is lehetsz divatos, és nem a ruhák által leszel az, hanem SAJÁT MAGAD miatt. 

Remélem tetszett a bejegyzés és hasznosnak találtad! Béke és szeretet! B.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szabd át-Missguided•

Avon ünnepi újdonságok•

"Fekete csütörtök" farmerrel•